Μάικλ Σάνον: «Είναι δύσκολο να τα βάζεις με τον Σούπερμαν!»

Κάθε (σούπερ) ήρωας χρειάζεται έναν «κακό» για να ολοκληρωθεί και στον «Άνθρωπο από ατσάλι», το reboot του Σούπερμαν υπό τη σκηνοθετική καθοδήγηση του Ζακ Σνάιντερ, ο Χένρι Κάβιλ βρίσκει τον ιδανικό αντίπαλο στον Μάικλ Σάνον, που υποδύεται τον Στρατηγό Ζοντ. Ο Νίκος Βουλαλάς ταξίδεψε στο Λονδίνο για να συναντήσει σε αποκλειστικότητα τον πολύπλευρο και υποψήφιο για Όσκαρ ηθοποιό, που υποσχέθηκε ότι ο δικός του Στρατηγός Ζοντ θα είναι ένας πολύπλοκος χαρακτήρας.

Προτού παίξετε στην ταινία είχατε διαβάσει κόμικς με τον Σούπερμαν;

Δεν είχα χρήματα για να αγοράζω κόμικς. Είχα δύο ξαδέρφια που ζούσαν στην εξοχή, τον Τόμι και τον Τζόναθαν, κι εκείνοι αγόραζαν φανατικά κόμικς. Όταν τους επισκεπτόμουν, έριχνα μια ματιά στις κούτες τους! Αλλά για να είμαι ειλικρινής, ήταν περισσότερο τύποι της Marvel παρά της DC Comics, γι’ αυτό δεν είχαν κόμικς με τον Σούπερμαν. Έχω δει τις ταινίες βέβαια… Για τον Τέρενς Σταμπ που υποδυόταν τον ίδιο ρόλο τι έχετε να πείτε; 

Θυμάμαι πολύ χαρακτηριστικά όταν είδα τον Τέρενς Σταμπ και τους άλλους δύο, τη γυναίκα [σ.σ.: η Ursa], που ήταν πολύ τρομακτική, και τον μεγαλόσωμο άντρα [σ.σ. ο Non], που δεν έλεγε πολλά, αλλά έδειχνε πολύ δυνατός, σαν να μπορούσε να σηκώσει φορτηγά και κτίρια. 

Εσείς θα έχετε συμμάχους;

Έχω κι εγώ τη δική μου «φίλη» και ακόμη μερικές καλές εκπλήξεις, αλλά είναι λίγο διαφορετικά τα πράγματα – αλλιώς δεν θα υπήρχε λόγος να γυρίσουμε την ταινία. 

Πώς είναι η δική σας σύμμαχος; 

Είναι πολύ δυνατή. Το όνομά της είναι Φαόρα, την υποδύεται η Άνγε Τράουε, μια πολύ όμορφη Γερμανίδα ηθοποιός και... μόνο αυτά μπορώ να σας πω! 

Σχολίασε καθόλου ο Ράσελ Κρόου [σ.σ.: Τζορ Ελ στην ταινία] το κούρεμά σας που μοιάζει με το ­δικό του στον «Μονομάχο»; 

Ενδιαφέρουσα παρατήρηση! Όχι, δεν μιλήσαμε για τα μαλλιά μου. Εγώ, πάντως, νιώθω σαν να έχω δόντια στο κούτελο!


Τελικά διαβάσατε τα κόμικς ή μόνο το σενάριο;

Μόνο το σενάριο κι ένα βιβλίο, για να καταλάβω τι σημαίνει να είσαι στρατηγός. Διάβασα τα απομνημονεύματα ενός στρατηγού, για να κατανοήσω την προσωπικότητα ενός ανθρώπου του καθήκοντος, κάτι με το οποίο δεν είμαι εξοικειωμένος στην προσωπική μου ζωή. Δεν έχω αυτήν τη νοοτροπία και δεν είμαι καθόλου βίαιος, παρότι έχω παίξει ρόλους στρατιωτών στην καριέρα μου. Δεν θα καταταγόμουν στο στρατό και ας μην ακουστεί αυτό προσβλητικό για κάποιους.
Θέλατε να συμμετάσχετε σε μια ταινία βασισμένη σε κόμικς ή απλώς προέκυψε; 

Δεν ήταν στη λίστα με τα πράγματα­ που ήθελα να κάνω. Ήταν μεγάλη­ έκπληξη. Όταν μου τηλεφώνησε ο ατζέντης μου και μου είπε πως ο Ζακ Σνάιντερ ήθελε να με συναντήσει, για να παίξω τον Στρατηγό Ζοντ στον «Άνθρωπο από Ατσάλι», νόμιζα ότι μου έκανε πλάκα. Δεν τον πίστεψα. Εκείνος επέμενε: «Όχι, αλήθεια! Θέλει να πας στο Λος Άντζελες, στο σπίτι του στην Πασαντίνα». Ήταν σαν όνειρο. Πήγα εκεί, κάθισα στο σαλόνι του με τα υπέροχα παράθυρα με θέα στην κοιλάδα και χάζευα τους θάμνους με τα λουλούδια και τα κολιμπρί να πετάνε. 

Δίπλα μου ο Ζακ Σνάιντερ περιέγραφε την ταινία και στο τέλος με ρώτησε: «Λοιπόν, τι λες; Σου φαίνεται ενδιαφέρουσα;» Αφού βεβαιώθηκα πως δεν με κοροϊδεύει, του απάντησα πως είμαι ο άνθρωπος που ψάχνει! Η Warner Brothers ζήτησε να κάνουμε μια δοκιμαστική σκηνή με τον Χένρι και λίγο καιρό αργότερα, μια ημέρα που ήμουν στο σούπερ μάρκετ με την οικογένειά μου, μου τηλεφώνησε ο Ζακ και μου είπε: «Είσαι ο Στρατηγός Ζοντ!» Και άρχισα να χοροπηδάω από τη χαρά μου...


Μιλάτε, πάντως, σαν να μην περιμένατε καθόλου να αναλάβετε ­αυτόν το ρόλο.
Θεωρώ πως ήταν εξωφρενικό και ίσως τραβηγμένο να υποδυθώ εγώ τον Στρατηγό Ζοντ. Ευτυχώς όμως η διαδικασία μέχρι τα γυρίσματα με έκανε να αισθανθώ πολύ άνετα. Βασικά ξεκίνησα με πολλή σωματική εξάσκηση. Πέρασα όλο το καλοκαίρι ιδρώνοντας σε μια αποθήκη έξω από το Σικάγο, σηκώνοντας βάρη και μαθαίνοντας καράτε και άλλες πολεμικές τέχνες. Τη στιγμή που βρέθηκα μπροστά στην κάμερα είχα ξεχάσει ότι είμαι ηθοποιός.

Υπάρχει δηλαδή αρκετή «πραγματική» σωματική δραστηριότητα ­παράλληλα με τη χρήση CGI;
Δε θα σας πω ψέματα. Θα δείτε πολλές εικόνες που βγήκαν από το κομπιούτερ, αλλά θέλαμε να έχουμε φυσική κίνηση κι εκπαιδευτήκαμε σκληρά για να το καταφέρουμε. 

Δηλαδή στο τέλος αισθανθήκατε σαν πραγματικός στρατηγός; 

[Γελάει] Ναι, αισθάνθηκα ότι μπορώ να αντιμετωπίσω έναν ισχυρό αντίπαλο. Ίσως όχι τον Χένρι, αλλά έναν ενοχλητικό τύπο σε ένα μπαρ... 

Θα μπορούσατε να είχατε παίξει τον Σούπερμαν; 

Α όχι, δεν θα με μπλέξετε σε αυτήν τη συζήτηση! Ο Χένρι είναι γεννημένος να παίξει τον Σούπερμαν. Αν ήταν εδώ, δεν θα τολμούσατε να κάνετε αυτήν την ερώτηση! 

Πολλοί βιάζονται να χαρακτηρίσουν κάθε καινούργια ταινία που βασίζεται σε κόμικς «σκοτεινή» και «αντισυμβατική», θεωρώντας αυτά τα χαρακτηριστικά προτέρημα. Πώς το σχολιάζετε; 

Πράγματι αναρωτιέμαι γιατί να θεωρούνται αυτοί οι προσδιορισμοί δια­φήμιση. Οι ταινίες που βασίζονται σε κόμικς στοχεύουν στη διασκέδαση. Όταν τις χαρακτηρίζουμε «σκοτεινές» και «αντισυμβατικές», μήπως το κάνουμε επειδή αισθανόμαστε ενοχές που τις βλέπουμε και δεν θέλουμε να νιώθουμε ότι χάνουμε το ­χρόνο μας;


Εσείς ποιο είδος ταινιών προτιμάτε να κάνετε;

Μου αρέσει να κάνω ταινίες που αισθάνομαι ότι έχουν νόημα και κάποιο­ ηθικό μήνυμα. Ο «Άνθρωπος από Ατσάλι» έχει μεγάλη συνάφεια με την εποχή του. Ζούμε σε πολύ εύθραυστους καιρούς, συμβαίνουν πολλά τρομακτικά πράγματα, οπότε είναι όμορφο να πιστεύεις ότι υπάρχει κάποιος που μπορεί να σε προστατεύσει. Οι άνθρωποι θα εκπλαγούν όταν αισθανθούν αυτόν τον απόηχο της πραγματικότητας βλέποντας την ταινία.

Έχετε δηλώσει ότι δεν θέλατε να κάνετε κινηματογράφο, τι είναι αυτό που σας δελέασε τελικά;
Όπως είπα προηγουμένως, όλα είναι θέμα ευκαιριών που προκύπτουν. Άλλωστε, δεν είπα ότι απεχθάνομαι το σινεμά, αλλά ότι είναι πιο απαιτητικό τεχνικά. Το να παίζω στο θέατρο είναι πιο φυσικό για μένα, σαν καταρράκτης. Στο πλατό, κάθε φορά που γυρίζω μια σκηνή και αρχίζω να αισθάνομαι κάτι, τότε κάποιος λέει: «Cut!» και ύστερα πρέπει να καθίσω στην άκρη για τρεις ώρες. Ο ρυθμός των κινηματογραφικών γυρισμάτων είναι δύσκολος για μένα. 

Ο «Άνθρωπος από Ατσάλι» είναι μια ταινία με πολλά εφέ και χρήση green screen, δεν σας ενόχλησε αυτό; 

Παρά τις πολλές διακοπές, το να βρίσκομαι με τον Ζακ και τους άλλους συναδέλφους μου με ευχαριστούσε πολύ. Κοιτάξτε, μερικές φορές τυχαίνει να παίζεις σε μια ταινία που διασκεδάζεις τόσο κατά τη διάρκεια των λήψεων όσο και ανάμεσα σε αυτές. Ο «Άνθρωπος από Ατσάλι» ήταν από αυτές τις ταινίες.

Ο Χένρι Κάβιλ έτοιμος για δράση

Έχετε συγκρίνει τον Ζακ Σνάιντερ με τον Μάρτιν Σκορσέζε...

Έχω αναφερθεί στην ικανότητα των δυο τους στην οπτική σύνθεση. Δημιουργούν εντυπωσιακές εικόνες, με μεγάλη φροντίδα για τα πλάνα τους. Δεν υπάρχουν πλάνα τα οποία δεν έχουν σκεφτεί εκατό φορές.

Για την τηλεόραση τι πιστεύετε; 

Η τηλεόραση είναι περίεργη. Είναι περισσότερο υπόθεση των σεναριογράφων. Είναι το δικό τους μέσο. Δεν είναι συνεργατική δουλειά. 

Ούτε καν το «Boardwalk Empire» στο οποίο συμμετέχετε; 

Μιλάω συγκεκριμένα για το «Boardwalk Empire». Σου δίνουν τις σκηνές σου κι εσύ απλώς τις φέρνεις εις πέρας. Φυσικά, αυτοί ξέρουν καλύτερα από μένα... Όλοι λένε ότι η τηλεόραση είναι σπουδαία αυτήν την εποχή, ακόμη καλύτερη από το σινεμά. Δεν συμφωνώ καθόλου. Εγώ προτιμώ να βλέπω κάτι με αρχή, μέση και τέλος. Μπορεί μια σειρά όπως το «Boardwalk Empire» να βασίζεται σε ιστορικά γεγονότα, να έχει πλούσιο εικαστικό καμβά και να είμαι πολύ υπερήφανος που συμμετέχω, αλλά όταν τελειώσει δεν θα ζητήσω από τον ατζέντη μου να μου βρει την επόμενη ­τηλεοπτική δουλειά. 

Θα σας δούμε σε μια cameo ­εμφάνιση στην κωμωδία «They Came Together» με τον Πολ Ραντ. Θα θέλατε να ασχοληθείτε με το είδος; 

Μου το ζήτησε ο Πολ με τον οποίο συνεργαζόμασταν σε μια παράσταση. Γενικά δεν δέχομαι προτάσεις για κωμωδίες. Βέβαια, όταν ήμουν στο Σικάγο συμμετείχα σε μια ομάδα κωμικού αυτοσχεδιασμού κι έχω δουλέψει πολύ πάνω σε αυτό. 

Μπορείτε να μας κάνετε μια ­επίδειξη εδώ και τώρα; 

Μπα, όχι. Θα κρατήσω τις δυνάμεις μου γιατί έχω πιο δύσκολη δουλειά ως Στρατηγός Ζοντ!

Οι τρείς Σούπερμαν


Κρίστοφερ Ριβ

Ο άνθρωπος που ταυτίστηκε όσο κανείς άλλος με τον σούπερ ήρωα. Ύστερα από τέσσερις ταινίες, το κοινό δεν μπόρεσε να τον δεχτεί σε κανέναν άλλο ρόλο του. Ακόμη και το ατύχημα που τον άφησε παράλυτο το 1995 μετατράπηκε σε μεταφυσικό αστικό μύθο.


Μπράντον Ρουθ 

Πρώην μοντέλο από την Αϊόβα, βρέθηκε από το πουθενά στο ρόλο του Σούπερμαν στην επιστροφή του στην οθόνη διά χειρός Μπράιαν Σίνγκερ. Η συνέχεια στην καριέρα του ήταν απογοητευτική, ενισχύοντας έτσι τις θεωρίες περί «κατάρας του ρόλου».


Χένρι Κάβιλ 

Ο Βρετανός έγινε γνωστός από το τηλεοπτικό «Tudors» κι έκανε το χολιγουντιανό ντεμπούτο του με τους «Αθάνατους». Τώρα καλείται να αποδείξει ότι θα γίνει ο πρώτος Σούπερμαν που θα καταφέρει να… κάνει καριέρα. Τα γαλανά μάτια και οι γωνίες του προσώπου του σίγουρα θα τον βοηθήσουν…

Το SUPER TEAM


Κρίστοφερ Νόλαν 

Ο άνθρωπος που ξαναζωντάνεψε τον Μπάτμαν στην οθόνη είναι αυτός που βρίσκεται πίσω από την κινηματογραφική αναγέννηση ενός άλλου σούπερ ήρωα. Σε ρόλο παραγωγού και σεναριογράφου ο Βρετανός ήταν αυτός που οραματίστηκε τον νέο Σούπερμαν.


Ζακ Σνάιντερ 

Ο Αμερικανός σκηνοθέτης απέδειξε με τους «300» ότι αποτελεί έναν από τους κορυφαίους στιλίστες του Χόλιγουντ. Το σκηνοθετικό του ύφος, επηρεασμένο από την αισθητική των κόμικς, ήταν –σύμφωνα με τον μαέστρο του πρότζεκτ Κρίστοφερ Νόλαν– το ιδανικότερο για τη νέα βερσιόν του Σούπερμαν.


Χανς Ζίμερ 

Ο βραβευμένος με Όσκαρ Γερμανός συνθέτης πρωτοσυνεργάστηκε με τον Νόλαν στο «Batman Begins» το 2005. Από τότε ο Βρετανός δημιουργός εμπιστεύεται τη μουσική επένδυση των ταινιών του στον Ζίμερ. Ο «Άνθρωπος από Ατσάλι» δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση λοιπόν…



 
Powered by Blogger